Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazyky a překladače v počítačových hrách
Hranáč, Jan ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá nasazením programovacích jazyků a kompilátorů v počítačových hrách. Cílem tohoto projektu je poskytnout mladým laikům motivaci k programování (kterou běžné programování v jazyce Pascal na úrovni středních škol a gymnázií ne vždy poskytuje). Tato idea byla aplikována na vytvořené počítačové hře, která má v sobě integrována několik jazyků, které slouží k vytváření herního obsahu této hry (dobrodružství, kampaně a objekty v nich se vyskytující). Tato hra byla vystavěna na stolní RPG hře Dračí Doupě(TM) od nakladatelství ALTAR(TM).
Regional and linguistic identities : the North of France
SCHWITTER, Emma
Cette recherche qualitative vise ? savoir si une identité régionale dans le Nord de la France est possible sans s'identifier ? et/ou pratiquer la langue régionale ou le dialecte. Une recherche de littérature porte sur l'histoire de la région, l'histoire du ch'ti, sa langue régionale, et sur la définition des termes "identité" et "identité régionale". Quatre entretiens semi-directifs ont été menés avec des personnes de générations différentes dans le but de recueillir des données qualitatives sur le th?me de la recherche. Pour permettre leur exploitation, les entretiens ont été enregistrés et transcrits. Les résultats sont décrits ? la suite de la partie méthodologie décrivant le processus de construction de la question de recherche et la mani?re dont ont été menés les entretiens. Ces résultats sont ensuite questionnés ? travers une partie dédiée. Viennent ensuite la conclusion, un résumé en anglais, la bibliographie de la partie littérature et des illustrations, permettant une meilleure représentation de la région. Les annexes terminent cette recherche et illustrent tout son processus.
Výuka algoritmizace a programování se zaměřením na programovací jazyk Python
Kotek, Lukáš ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Práce zkoumá vhodnost použití programovacího jazyka Python v prostřední středních škol, používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že Python pro tento účel vhodný ve většině oblastí použití je. Práce dále přináší teoretický rozbor jazyka Python, včetně nástrojů, jež je s ním možné použít, a doplňuje ho praktickými příklady ve formě ukázek programů. Zkoumá i ostatní používané programovací jazyky ve výuce a jejich vhodnost pro tento účel, přičemž je porovnává s jazykem Python, a zjišťuje, že dvěma nejpoužívanějšími programovací jazyky v prostředí středních škol jsou shodně Pascal / Object Pascal a Java.
Evaluace jazyků pro tvorbu chování inteligentních virtuálních agentů
Vykouk, Ondřej ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Bureš, Tomáš (oponent)
Formalismů specializovaných na programování inteligentních virtuálních agentů (IVA) existuje několik desítek. Chybí ovšem evaluace, která by designérovi nového agenta poskytla základní přehled jejich použitelnosti v reálných aplikacích. Cílem práce byla evaluace vybraných formalismů s cílem identifikovat jejich nedostatky a navržení jejich vylepšení. Tato vylepšení by umožnila designérovi přesnější kontrolu chování IVA. Evaluace formalismů byla provedena na základě navržených reálných scénářů a jejich implementace v jednotlivých formalismech s využitím platformy Pogamut 3. Jedním z použitých formalismů je Jason (interpret jazyka AgentSpeak), který byl v rámci této práce s uvedenou platformou propojen. Během implementace scénářů byly identifikovány některé problémy tvorby chování inteligentních virtuálních agentů. Pro tyto problémy bylo navrženo řešení formou prototypu mechanismu výběru akcí (MVA) a základní metodologie tvorby chování pro nově navržený MVA. Výsledky této práce by se mohly stát výchozím bodem pro pokročilejší mechanismus výběru akcí, který umožní přesnější kontrolu chování inteligentních virtuálních agentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.
Výuka algoritmizace a programování se zaměřením na programovací jazyk Python
Kotek, Lukáš ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Práce zkoumá vhodnost použití programovacího jazyka Python v prostřední středních škol, používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že Python pro tento účel vhodný ve většině oblastí použití je. Práce dále přináší teoretický rozbor jazyka Python, včetně nástrojů, jež je s ním možné použít, a doplňuje ho praktickými příklady ve formě ukázek programů. Zkoumá i ostatní používané programovací jazyky ve výuce a jejich vhodnost pro tento účel, přičemž je porovnává s jazykem Python, a zjišťuje, že dvěma nejpoužívanějšími programovací jazyky v prostředí středních škol jsou shodně Pascal / Object Pascal a Java.
Evaluace jazyků pro tvorbu chování inteligentních virtuálních agentů
Vykouk, Ondřej ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Bureš, Tomáš (oponent)
Formalismů specializovaných na programování inteligentních virtuálních agentů (IVA) existuje několik desítek. Chybí ovšem evaluace, která by designérovi nového agenta poskytla základní přehled jejich použitelnosti v reálných aplikacích. Cílem práce byla evaluace vybraných formalismů s cílem identifikovat jejich nedostatky a navržení jejich vylepšení. Tato vylepšení by umožnila designérovi přesnější kontrolu chování IVA. Evaluace formalismů byla provedena na základě navržených reálných scénářů a jejich implementace v jednotlivých formalismech s využitím platformy Pogamut 3. Jedním z použitých formalismů je Jason (interpret jazyka AgentSpeak), který byl v rámci této práce s uvedenou platformou propojen. Během implementace scénářů byly identifikovány některé problémy tvorby chování inteligentních virtuálních agentů. Pro tyto problémy bylo navrženo řešení formou prototypu mechanismu výběru akcí (MVA) a základní metodologie tvorby chování pro nově navržený MVA. Výsledky této práce by se mohly stát výchozím bodem pro pokročilejší mechanismus výběru akcí, který umožní přesnější kontrolu chování inteligentních virtuálních agentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Skřivan, Aleš (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.
Jazyky a překladače v počítačových hrách
Hranáč, Jan ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá nasazením programovacích jazyků a kompilátorů v počítačových hrách. Cílem tohoto projektu je poskytnout mladým laikům motivaci k programování (kterou běžné programování v jazyce Pascal na úrovni středních škol a gymnázií ne vždy poskytuje). Tato idea byla aplikována na vytvořené počítačové hře, která má v sobě integrována několik jazyků, které slouží k vytváření herního obsahu této hry (dobrodružství, kampaně a objekty v nich se vyskytující). Tato hra byla vystavěna na stolní RPG hře Dračí Doupě(TM) od nakladatelství ALTAR(TM).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.